vrijdag 3 augustus 2012

Eigen werk

Eindelijk heb ik nog een paar steekjes gedaan aan de vissenquilt, die eigenlijk al af had moeten zijn. Hier ga ik in augustus voornamelijk aan werken. Alle randen zitten er nu rond. Nu moeten er nog applicaties opkomen. Van de buitenste rand is er nog een beetje stof over en wil ik wat 'zeewier' tussen de vissen zetten. Ook moeten er nog 'bubbeltjes' op komen, vissen bubbelen immers... Daarvoor gebruik ik de donkere 'water'stof. Ik hoop eind augustus zover te zijn dat hij gesandwiched is. Spannend, mijn eerste quilt is nu goed opgeschoten.

En er zijn wat ninepatches bijgekomen, leuk werk al zitten er vreselijke stoffen bij om te snijden, kan niet met het rolmes, maar moet met de schaar, het leken toch wel goede hemden. Nu ja, als alles aan elkaar staat, zal dat vlug vergeten zijn.

Er zijn ook nog twee sterren bijgekomen, die gaan nu voorlopig een doos in, de vissen gaan nu voor.

Nog een blokje van de civil war love letters, ik vind de buitenste kleuren niet echt bijeen passen, maar wacht af als er meer blokken af zijn of deze blok toch in het geheel past.

En een eerste blok van de Farmers Wife. Eens wat andere kleuren die voor mij ongewoon zijn.

De huisjes liggen ook even opzij, die kan ik weer ophalen naderhand, ik zorg er wel voor dat elke wek stofjes in een enveloppe zitten, zodat ik die al niet meer moet uitzoeken naderhand.

De grote vakantie is alweer half voorbij voor de kids. Tot  toe hebben ze zich nog niet teveel verveeld. Heidi heeft de gewoonte een deel van het speelgoed weg te bergen en om de paar maanden te wisselen, dan lijkt alles weer nieuw en wordt er weer volop mee gespeeld. En de groten spelen dapper mee met kleine broer, zelfs met de Duplo blokken.
De trampoline wordt veel gebruikt en gelukkig zijn er al wat dagen geweest dat het zwembadje buiten kon. (het grote is niet buitengeraakt, dus zijn ze het kleine maar komen 'lenen').

Maandag is mijn oudste oogappel 13 geworden, het lijkt alsof ik hem gisteren nog een flesje gaf en een propere pamper, nu is hij al een puber.

Vandaag zijn ze weer hier geweest om het gras te maaien, op hun eigen manier, het ziet er eigenlijk niet uit, maar het kietelt tenminste niet meer onder mijn armen LOL. Doet me altijd denken aan het liedje 'als het gras twee kontjes hoog is' (de rest van de tekst is door de gaten van de zeef gegaan).

Geen opmerkingen: