maandag 13 maart 2017

BOM en Co

Een boel foto's in te halen vandaag!
 
De BOM van Bobbin, de maand maart was een schattig kabouterhuisje. Bij mij is het een leeshuisje geworden zoals je ziet, met een paar vrolijke bloemetjes om het begin van de lente te vieren.

 
Dit zijn de volgende blokken voor de mysteriesampler van de Patchmadammekes, de bovenste zijn de blokken van de maand februari, de onderste zijn de blokken van de maand januari samen gevoegd. Veel meer is er niet gedaan aan deze BOM, er is een hoop in te halen volgende maand, maar dan heb ik de tijd ervoor! Ik heb nog altijd geen idee hoe het geheel er gaat uitzien.


Randje per week is dit jaar Vakje per week, ik maak geen grote lap, enkel hier en daar een vakje en die worden daarna samen genaaid tot een speldenkussentje. Want die kan je toch niet genoeg hebben!

Ook de marquoir heeft een blokje bij gekregen. Dit is een werk van lange adem, ooit geraakt het wel af!


Dit mooie boek stond op mijn verlanglijstje. Ik heb een boekenbon gekregen voor mijn pensionering en daar zal ik mettertijd mijn bibliotheek mee kunnen aanvullen. Met dit boek ben ik al vast heel erg blij.
En natuurlijk direct een beginnetje gemaakt, de linkse met zelf verlopend garen, gewoon om eens te zien hoe het werkt. Hierin heb ik de vulling zo gedaan, niet echt mooi want het schijnt toch een beetje door en niet echt kindvriendelijk, maar het is gewoon voor de eigen collectie. De rechtse is voor Jelle, die heeft zelf de kleuren en de ontwerpen gekozen. Daar heb ik de vulling in een stukje panty gestopt, veel beter!
En hier zie je de vooruitgang. Je kan ook goed zien hoe het boek is samengesteld. Het hoofd en lijf zijn unisex, ze worden ook aan elkaar vastgehaakt. Dan zijn er drie delen: het bovenste zijn de oren, het middelste de armen en het onderste de benen, die bladzijden kan je onafhankelijk van elkaar doorblaren en zo je eigen monstertje samenstellen. Ergens achter in het boek kan je ook nog kiezen uit verschillende staarten. Ik ben er zelf nog niet uit hoe ik mijn eigen monstertje ga samenstellen. maar nu moet ik even een haakpauze inlassen, ik haak vrij strak en heb weer last van mijn hand en pols, volgend weekend ga ik proberen het monstertje af te krijgen.


Er was ook een jarige, Robbe is al 16, wat gaat de tijd snel, ik heb het gevoel dat ik hem nog maar pas als kleine baby in mijn armen had, nu steekt hij al boven mij uit! Een fijne kerel met veel gevoel voor humor is het geworden.

Ondertussen zijn de eerste lentedagen achter de rug en voor de komende week is er nog meer voorspeld, zalig, de achterdeur kan gedurende de dag gewoon blijven openstaan, veel zuurstof in huis en Kwispel die gewoon naar buiten kan als hij wil, zeker die paar dagen die ik nog moet werken. Nu komt het echt dichtbij, dat groot verlof!

2 opmerkingen:

Anke22q11 zei

leuk geschreven, je bent goed en creatief bezig met je hobby's!

Nog veel plezier!

inge zei

hé, dat BOM blokje is weer leuk geworden!