dinsdag 6 november 2012

Halloween

Enkele jaren geleden heb ik voor mijn lieve dochter halloweenpompoen gekruisjessteekt, of moet het gekruisjesstoken zijn :-D ? Ze is jarig op 31 oktober en krijgt elk jaar iets Halloween gerelateerd. Met het lapjes zoeken voor de kaleidoscoop heb ik ineens maar stofjes opzijgelegd om een kussen te maken van het doekje.
Helaas ben ik maar tot de voorkant gekomen. Atrose kwam de kop opsteken.
Vooral mijn rechterheup is aangetast, als het erg is trekt de pijn in mijn buik en rechterbeen.
Maar nog erger: mijn bovenste vingerscharniertjes doen dan ook zo vervelend pijn, zijn rood en gezwollen, stilaan beginnen ze te vergroeien. Nu is er de laatste tijd ook mijn linker duimmuis bijgekomen. Grrr..
Dus maar weer aan de ontstekingsremmers. Gelukkig beginnen die nu te werken en kan ik wat broodnodige slaap inhalen en dan eerst en vooral het kussen afmaken.
Gisteren kwam ik thuis van het werk en de postbode was wel heel ijverig geweest. Drie dikke pakken op de deurmat!
De patroontjes van de lollypoptrees van Kim McLean waren er, ze mooi per blokje geknipt en in een farde gestoken, nu lapjes sprokkelen!
Ook het boek van de Dear Jane quilt was er, lekker beginnen kwijlen, maar in slaap gevallen. Och er zijn slechtere manieren om je nachtrust in te halen.
Er was ook nog een vroeg verjaardagsgeschenk van een trouwe pennevriendin. Elk jaar stuurt ze een mooie kalender op van Schotland. Dit jaar was het een agenda, elke week een nieuw plaatje van mijn favoriete land, het zal weer veel herinneringen bovenhalen. Soms blij, soms met weemoed.
Tot slot nog een fotootje vanuit het raam van mijn werkplaats. Waarom komen die donkere wolken altijd tegen dat het tijd is om naar huis te gaan om hun vracht te lossen?

3 opmerkingen:

Tania zei

Wat een mooi halloween werkje!

Carolien zei

Hallo Edith,

Leuk, die pompoenen. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag trouwens.
Wat naar dat die artrose je parten speelt, sterkte ermee!
Veel plezier met de nieuwe 'speeltjes' en groeten,

Carolien

inge zei

een leuke halloween borduur! amai die foto vanaf je werkplek! indrukwekkende wolken! sterkte met je artrose!